Perennparadis

Fick ett samtal idag från några kompisars mycket trädgårdsintresserade granne som undrade om jag fortfarande var intresserad av att få lite perenner. Hade i våras sagt att om hon fick något över som hon inte ville ha utan tänkte slänga så tog jag gärna hand om det. Jovisst sa jag självklart är jag det. När man som jag har bara en stor gräsmatta så är det så kul att få lite blommor att gräva ner lite här och lite där. Jag åkte dit och tappade hakan. Tänkte mig ett par tre småplantor men ack vad jag bedrog mig. Hon hade samlat ihop hur mycket blommor och plantor som helst. Kruka efter kruka och alla var märkta med blommans namn. Helt perfekt för en novis som jag. Hela bilen fylldes av olika spännande blommor som nu bara väntar på att få komma i jorden så nog vet jag vad jag gör imorgon! Helt fantastiskt vilken generös människa. Och Emma gillade henne hon också, så pass mycket att hon frågade när vi kunde hälsa på den lite större flickan igen.🙂 Tacksam är väl det minsta man kan säga att jag är.

Förutom att vi var och gjorde om bilen till en blomsterbil så har vi varit på stora loppisrudan idag. Emma köpte lite smått och gott och det gjorde även jag. Stod länge och velade vid mängder av fina papper men till sist sansade jag mig och åkte hem utan. Klokt kan jag tycka så här i efterhand. Nu sitter jag och pillar med en nattlampa till Emmas rum, inspirerad av Rebecca. Ta er en titt i hennes blogg, hon gör väldig många fina saker och har massa bra tips!

Hur som helst, dagens bästa fynd måste Emma ändå ha gjort. Hon har lekt med denna oavbrutet sen vi kom hem, måste nog låta henne bestämma själv oftare. Hoppas bara hon inte behöver se så bekymrad ut när hon i framtiden räknar sin mammas besparingar.

Bild

Kommentera

