Först, ursäkta bilderna från mobilen, dom blir ju pyttesmå! Ska skaffa en ny så snart den där miljonen jag väntar på kommer..

Tanken var att jag nu stolt skulle skriva och berätta om den nya fina rabatten med alla blommor planterade och hur jag bara längtar till våren för att äntligen få se allt i sin prakt. Istället får jag skamset skriva att rabatten inte är klar. Om det är okej så skyller jag på Emma. Jag har nämligen fått veta hur det är att vara mormor idag. Emma kastade barnet (dockan, ni behöver inte oroa er.. ) till mig och sa; -Hej då, nu far jag till Skellefteå i sexton dagar. Du får ta hand om bäbisen.
Vad gör man, jo det var ju bara att passa barnet. Inte vill man ju att ens barnbarn ska fara illa! Efter ett tag så ringer hon från Skellefteå och berättar att hon minsann ska resa till Afrika och titta på elefanter och lejon. -Vi får se när jag kommer hem! Så avslutar hon samtalet och ger sig ut på äventyr allt medan jag får sköta hennes barn med allt det innebär. Inte undra på att jag inte hann klart! Och inte undra på att jag känner mig lite lätt nervös för den dagen det blir riktiga barn jag ska passa.
Fast det bara är en ursäkt så tänker jag hålla fast vid det som förklaring till varför rabatten inte är färdig. Men fint tror jag det kommer bli.

Istället får ni se den snart klara nattlampan som ska in i Emmas rum så kanske hon börjar sova i sin egen säng, även om jag är först att erkänna att det är rätt mysigt att ha henne i min.

Kommentera

