Skam och elände

Jag känner att du blänger på mig bakom min rygg. Jag känner ditt förakt för min lathet. Jag viker undan blicken när vi möts. Du vet att det är för att jag skäms. Skäms för att jag får dig att känna dig åsidosatt. Att min uppmärksamhet inte räcker till dig. Men jag ser dig. Har bara inte haft energin till att ta tag i konflikten jag vet kommer uppstå när jag ger dig din så väl förtjänade uppmärksamhet. Du är så vacker. Inte som andra. Ikväll lovar jag mig själv och även dig att saker ska bli annorlunda.

Kommentera

