Stulna pärlor

Okej, stolstackarn står fortfarande i hörnet och blänger på mig. Men jag har i alla fall tagit fram verktygen som behövs, alltid nåt! Och dessutom så har jag ju inte gått och lagt mig än. Om det är som vanligt så är det ett tag kvar tills dess..

Jag och Emma skulle gå och plocka lite nypon idag när hon kom från dagis och det slutade i en lång stund i skogen och plockande av lite av varje. Hittade ett ställe med stoooora fina lingon som jag bara inte kunde låta bli så det blev lite lingonsylt också. Tyvärr så tog jag inte med mig kameran för vi skulle ju bara snabbt plocka lite nypon som sagt. Älskar att vi bor så till att vi hipp som happ kan spendera ett par timmar i skogen, plockandes mossa, fina kottar och pinnar.

När vi kom hem ville Emma bygga pärlplatta och jag var inte sen att haka på då jag har haft en tanke på ett projekt ett bra tag nu. Det är ju många som gör och har gjort olika skålar och grejer av vanliga rörpärlor, finns massor av exempel  av det, och det har även jag. Nu är jag mitt uppe i något lite större pärlprojekt, eller större är det kanske inte men lite krångligare. Den färdiga produkten ska bli ett kakfat, tänkte jag i alla fall. Just nu känns det lite vingligt och inte helt enkelt men om jag fuskar med lite lim så ska det nog gå vägen.

Skönaste kommentaren idag kom som vanligt från underbara Emma..
-Mamma, ska du fortsätta vräka på med pärlor så där så får du ta mig tusan köpa egna!

Nämen, nu måste jag ta tag i stolen.. Riktigt känner hur den avskyr mig..

Kommentera

