Nämen, god jul då

November alltså. Känns som att jag helt och hållet missat oktober, men uppenbarligen har jag inte det. Tiden går fort när man har roligt och roligt det har jag. Och eftersom tiden går så fort är det väl inte mer än rätt att man börjar julpyssla redan nu? Innan man tröttnat på allt rött och glatt och så där jobbigt varmt. Jag och Emma slog på stort idag och köpte en julmust och plockade fram julpyssellådorna. Eller delar av dom i alla fall. Nu känns det bara så härligt att leka med garner i rött och grått, man har en tomte bakom varje öra och träkulor överallt. Härligt! Det enda jag är rädd är att om vi fortsätter i den här takten kommer jag plocka bort julgrejerna innan första advent så jag får nog försöka bromsa mig lite. Det blir en garnkrans med lite krimskrams, så där som det ska vara.

                                                        

2 thoughts on “Nämen, god jul då

  1. Jamen visst kan man få tjuvstarta lite med julpysslet… Hemma hos oss är lillan ofta med men ställer oftast bara till med oreda men huvudsaken hon tycker att det är spännande. Ser fram emot då vi kan sitta tillsammans och mysa och pyssla och berätta hemlisar för varandra…hihi.
    Ha det så gott!
    //Hanna

    • Ja det är så roligt att hon vill vara med! Oftast. När hon inte häller lim över hela golvet eller kraschar det man just suttit med i timmar..🙂 Men det är ju rart med barn!🙂 Ser fram mot att få se julen hemma hos dig, du som har så fint alltid!

Kommentera

