Smider stenhårda planer

Fick någon sorts kick och började städa. Tillsist vaknade jag upp ur transen och insåg vad jag höll på med så då gick jag ner i källaren istället och började förbereda för att gjuta lite. Det kryper i fingrarna och jag längtar tills jag har gjort betongen, kladdat ner mig och förmodligen källaren också och naturligtvis tills jag får ta fram figurerna när dom brunnit klart. Hoppas bara det går lite bättre än sist då det mest blev snett alltihopa. Mer då? Jo, flickan min var trött ikväll så nåt sitta stilla och pyssla gick inte, då hade hon somnat med näsan i limmet. Istället tog vi ett långt bad och så fick hon vara med och laga mat efter det. Hoppas hon sover lite längre i morgon än hon gjorde idag, då vaknade hon klockan tre.. Enda fördelen med att ha en morgonpigg dotter är att man hinner med mer pysslande.🙂

Ängeln som skulle få sitta i julkransen blev för stor och tung så jag har börjat med några små tomtar istället, får väl se hur det går. Funderar på om jag ska ta och göra en halmbock, men det blir så jäkla skräpigt hemma. Så många beslut, så lite tid!🙂
Dessutom har jag gjort ett paket, ett paket som förmodligen blir det märkligaste paket som någonsin gjorts. Och ju mer jag försöker få till det, ju värre blir det. Tur att mottagaren är en tuffing!

2 thoughts on “Smider stenhårda planer

Kommentera

