Hundkräk och kaffekoppar

Som om det inte vore nog med att vi gör tomtar och änglar, idag har vi bakat pepparkakor. Jag börjar bli lite orolig faktiskt och tror att jag måste se till att ta tag i ett annat projekt illa kvickt, annars kommer julen vara framme här innan nästa vecka. Nog för att vi bor lite för oss själva så jag retar inga grannar men någon sorts måtta måste det ändå finnas. Håller på att göra lite nya gjutformar så förhoppningsvis ska lite betongklet få mig på andra tankar. Goda blev kakorna hur som helst, det tyckte även Hedvig, vår odåga till hund som åt upp alla utom en halv plåt. Antingen var dom goda eller så var det hennes sätt att protestera mot alla tidiga julförberedelser. Så jag vet vad jag gör i natt, torkar hundkräks. Nice.

För ett tag sen har jag börjat försöka mig på att jobba lite. Och som om jag inte hade nog med grejer hemma redan så har jag börjat på en loppisaffär. Eller återvinning eller vad man nu vill kalla det. Massor av grejer finns det i alla fall och jag ser guldkorn och nya idéer i varje hörn. Måste köpa större hus. Eller handla mindre. Vilket verkar vettigast? Köpte mig en söt liten kaffekopp för en krona, tänkte att jag skulle hitta fler. Men jag tröttnade när jag googlade på stämpeln och fick upp tolv miljarder bilder och ingen på min kopp. Att all text dessutom var på tyska gjorde ju inte saken bättre. Smälte ner några gamla ljusstumpar istället och gjorde om koppen till ett litet ljus. Gulligt! Tror jag ska stoppa bort det bland julpyntet och ta fram det igen till första advent. Inte före.

   

Kommentera

