Gamla strumpor

Ja, en sak är då säkert. Det blir ingen massproduktion av den här julkransen jag håller på med just nu. I så fall måste jag förbättra mina sykunskaper makalöst mycket och förbluffande fort. En liten tomte tar en mindre evighet att sitta och tråckla ihop och även om jag tycker att det är kul så vill man ju bli klar med pysslet någon gång. Jag gillar sånt som blir klart på en dag. Då hinner man inte tröttna och man kan byta inriktning så ingenting blir tråkigt utan allt är bara kul. Måste nog byta projekt om den här inte blir klar ikväll för att undvika risken att den hamnar i sopkorgen.

På tal om att sy dockor så måste ni kolla in den här damens sjukt fina dockor. Och vilken fantastisk kvinna sen! Jättesjuk men fortsätter ändå att kämpa på med sitt företag och syr sina dockor. Imponerande. Hon heter Ulla Paaske och hennes hemsida hittar ni här. 

Här lånade jag en bild av en tomte hon sytt, bara för att ni ska bli lite extra inspirerade att göra nåt verkligt kul av era gamla strumpbyxor.

Väldigt fina tomtar och jag inser än en gång att jag är långt från fullärd!

Kommentera

