Åh, jag blir så matt(a)

 

Som det nu är allmänt känt så blir det sällan som jag tänkt mig. Mina planer går allt som oftast i stöpet och det slutar i ett smärre kaos. Idag tänkte jag möblera om i Emmas rum samtidigt som jag städade. Nå, Emmas rum är ommöblerat och städat. Värre är det med hallen som desperat står och skriker efter förvaring. Någon som har ett bra mönster på lådor att sy själv? Skulle behöva några specialanpassade och dessutom är jag snål, så kan jag göra det själv så gör jag det själv. Några lådor borde ju inte vara så svårt att göra. Eller?
När jag plockat Barbiedockor tills jag såg dubbelt så behövde jag en paus. När jag tog plats i min kära pysselhörna och la ytterligare en krans framför mig höll jag på att kräkas. Tänkte börja städa bort julen nu. Men så kom jag på att det inte ens varit jul än, är inte första advent och julmarknaden jag ska vara med på är inte än på ett tag. Istället för att kasta allt ut genom fönstret så tog jag fram ett gammalt oavklarat projekt.
Fläteländet. Och faktiskt så känns det helt rätt att fortsätta detta enorma projekt just nu. Men om jag känner mig själv rätt så hamnar dom snart på hyllan igen. Men med lite tur och mycket vilja så kommer det att bli den matta jag drömt om sen urminnes tider. Och dessutom kommer den bli grym!🙂

Som om det inte räckte så som det redan är så har jag gått och förälskat mig. Blivit långt över öronen störtkär, är så där att det kittlar i magen och man kan inte riktigt sitta still. Man kan inte vänta tills man får ses igen. Trånar och dagdrömmer. Därför måste jag göra mig av med lite grejer, för att få plats här hemma. Så vill någon köpa min fina fåtölj som jag slitit mitt hår över så är den till salu. 700:- kostar den men eftersom jag så gärna ser att den hamnar i rätt hem så kan jag tänka mig sänka priset något, men då ska det som sagt vara någon som jag vet tar hand om den som är köparen.🙂 Och nej, jag är inte redo att avslöja min nya kärlek än.



Kommentera

