Planer och ockelbotomtar

Först tänkte jag skriva att jag minsann inte gjort ett skvatt idag men det vore ren och skär lögn. Jag har gjort massor. Städat skåp och sorterat bort miljarder med saker som ska säljas. Passade på att ta Emmas rum en sväng när hon inte var hemma, men får alltid så dåligt samvete när hon inte får vara med och säga sitt. Jag skulle då bli sur om någon sålde mina grejer utan att jag visste om det. Så hon fick titta och en del åkte tillbaka men det mesta fick vara kvar i säljashögen. Har bestämt mig för att byta färg på porslinet i köket, vilket inte är så väldigt smart egentligen.. Mycket jobb när man letar udda billiga grejer som jag. Fast det är ju rätt kul också. Sen fick sig gardinkistan en omgång som heter duga. Rensat bort väldigt mycket gardiner som också ska ut till försäljning. Man blir faktiskt rätt rädd när man inser hur mycket grejer man har och hur mycket man egentligen behöver. Tur att jag behöver allt som är i min pysselhörna..🙂

Den här bilden är från Emmas rum.. Inte alldeles ny, men den visar ju tydligt att det är dags att rensa. Och rensa. Och rensa.

Så imorgon (hoppas jag) tänkte jag lägga ut några högar med bilder men grejer som är tillsalu, bloppis tror jag minsann det kallas.🙂 Nu ska jag ta kameran och försöka föreviga alla grejer som förhoppningsvis hittar nya hem.

Medan jag grejat på här hemma har jag funderat över vad jag ska göra till julmarknaden jag ska vara med på. Har några idéer som jag hoppas på men man vet ju aldrig, saker och ting har en viss tendens att spåra ur. Hoppas ni alla tänker komma till Bålforsen den 15/12. Vem vill missa när tomten kommer åkandes på en Ockelbo??

 

Har förresten färska ägg till salu om någon skulle vara sugen på ägg som smakar som ägg ska smaka..🙂 75:- för 30 stycken!

Såg den här bilden och fick ett längtryck efter sommaren. Som tur är har jag en burk med smultron i frysen.. Måste plocka upp lite till morgonfilen.

Kommentera

