Kladd och ja.. Klet.

Satt tidigare ikväll och tänkte på valet av namn på min blogg. Det var verkligen självklart när jag skulle välja men efter att ha funderat på vad jag skrivit om så insåg jag att det varken har kladdats eller kletas nästan nånting här på bra länge. Så ikväll var det dags. Tanken var ju att jag skulle lägga ut massa bilder på väldigt bra saker jag tänkte sälja men det får vänta. Tapetklister är ju så mycket roligare! Emma och jag bestämde för ett tag sen att vi skulle göra vårt pynt till granen själva och självklart behöver man ju då kulor. Få fram med vattenballonger garn och lim. Sen är det bara att kladda loss. Tror stenhårt på att dessa kulor kommer bli världens finaste. Att göra egna julgranskulor är kladdigt, kletigt och väldigt roligt. Framför allt är det inte svårt alls utan ett perfekt pyssel att göra tillsammans med barnen. Om man inte är rädd för att kladda ner lite förstås. Jag är inte rädd för kladd och klet men Emma kan vara lite skeptisk ibland. Av någon anledning så håller hon sig gärna ren, vette sjutton vem som uppfostrat det där barnet. (När jag frågar henne vem som uppfostrat henne så brukar hon svara; -Mamma, det är ingen som uppfostrat mig. Hon har säkert rätt, kanske det som är största felet.) Här får ni ett litet smakprov på vårt kladdande och kletande.

                         

                       

Kommentera

