Pappersblommor och för slö för Bloppis

En gång i tiden var jag väldigt duktig på att ha fina levande blommor inomhus. En gång i tiden var det som sagt. Nu tar jag död på de flesta. Nog för att jag vet lösningen, ge dom vatten, så blir det som inte av att jag gör det. Dom nere i köket har turen att träffa min pappa ibland och få sig en slurk så dom klarar sig väl hyfsat men dom här upp.. Stackars krakar. Tog en drastiskt beslut. När blommorna åker ut nu så får det bli fuskblommor. Så i mitt sovrumsfönster fick det blir lite, ja vad ska man kalla dom, fuskorkidéer kanske. Pappersblommor är ett annat ord.

Den där Bloppisen jag skulle ha, det gick med den som med så mycket annat. Åt skogen. Orkar bara inte mäta gardiner och tyger och fota och skriva och greja, så vi skjuter det på framtiden det med. Istället har jag kladdat och kletat så mycket jag kan och orkar. Här ska ni få se något som kommer bli en lätt annorlunda lampskräm och en liten skål. Bara att hoppas att det blir bra, för det är då sannerligen kul! Köp en hink tapet lim du med och börja kladda, men jag varnar dig, det är beroendeframkallande.

Slutligen så föll mina ögon på denna vackra möbel. Gjorde tidigare en akut piffning av dörrarna men nu börjar jag tröttna på dem som den ser ut just nu. Får nog lov att slipa ner den och måla den. Jippi! Ett till projekt.🙂 Kan någon ge mig fler timmar på dygnet?

2 thoughts on “Pappersblommor och för slö för Bloppis

  1. Fin lösning på blomeländet! Tycker dina orkidéer ser mer livs levande och äkta ut, än äkta och livs levande sorter. Lampskärmarna ser jag fram emot att få se färdiga, likaså möbeln (även om jag gillar skänkens nuvarande skick också). Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentera

