Ljushuvud

Min inspiration har rymt. Hittar den ingenstans och hittar inte heller någon facebooksida där man kan lägga ut en efterlysning. Har haft en mycket lugn söndagskväll med massa tid för pysslande men den där pyssliga känslan har inte infunnit sig riktigt. I brist på annat att göra så sydde jag mig en liten lucia. Var förvisso skojigt och jag tänkte fortsätta så jag får ett helt tåg men det var ändå något som fattades. Tror det kan bero på att jag igår kväll hade tre väldigt speedade tjejer här och antalet timmar sömn blev för få. Ska strax försöka ta igen en del. Anledningen till att det var mer speed än vanligt på dessa brudar tror jag kan ha att göra med att vi hade besök av ingen mindre än tomten själv. Han gick en runda här på gården och kollade till djuren, verkar som att vi sköter dom ok för han vinkade och försvann in i mörkret igen. Såg så mysigt ut när han kom gående längst vägen med en fotogenlykta, var bara snön som saknades. Flickornas ögon lös av skräckblandad förtjusning och jag blev alldeles varm inombords när jag mindes känslan. Får se om man inte måste tjuvstarta snart med lite julpynt. Det blir ju en helt annan stämning i hela huset när man har fått upp stjärnor och ljus. Här är hon i alla fall, min lilla lucia som snart kommer till oss med värme och ljus.

Kommentera

