Rart med djur och barn..

Idag var dagen när det skulle gjutas i betong. Tomtar skulle skapas och jag skulle få kladda, kleta och ha en trevlig stund i källaren. Men som tur är har jag djur som hittar på saker för att ”förgylla” min dag. Idag var det söta lilla Shettisen som bestämde sig för att rymma är ju kul. Han är inte svårfångad men så fort jag släppte in honom i hagen så sprang han ut igen. Och så höll vi på. Fick ringa förstärkning i form av världens bästa pappa. Så löste sig det problemet. Och så löste sig problemet med snöskottningen. Kunde inte bli bättre! Men tiden tog slut efter hästjagande och sovande så istället har jag petat på med evighetsmattan. Kommer aldrig mer att göra en matta. Kosta vad dom kosta vill, jag köper fortsättningsvis.

Jag och Emma har ju också hunnit med lite pärlande, det är ju så kul. Frågan är bara vem av oss som tycker det är roligast.. Vet då att katterna uppskattar det, för pärlor som hamnat på golvet förvandlas lätt till väldigt roliga leksaker. Så med pärlor överallt, en rymmarhäst och av hund söndertuggade kuddar i köket blir livet aldrig tråkigt. Lägg då till en supertrött flicka och en lika trött mamma så förstår ni säkert vilken avkopplande dag detta varit.

Tog tidigare några bilder på röran och kaoset men som tur är hittar jag inte kameran längre. Kanske jag hittar den när jag röjt upp och kan skratta åt eländet.

Kommentera

