Betsens lovsång

Det är inte länge sen jag målade alla möbler och alla grejer vita. Vitt var ju den bästa av alla bra färger som fanns och varenda möbel skulle vara vit för att vara i mitt hus. Nu har det gått över och jag sjunger istället betsens lovsång. Nu är det finast med betsade möbler där man ser ådringen och kvistarna i träet genom färgen. Allra bäst är svartbrun. Den är mörk men låter ändå möbeln vara levande. Ikväll började jag betsa om en gammal låda som satt på väggen i ladugården. Tyvärr så tog betsen slut innan jag hann klart men meningen är att jag ska köpa mig en ny burk imorgon och fortsätta. Lådan ska sen få hjul och börja sin anställning som tv-bänk. Ska göra mig av med min vita..🙂 När betsningen är klar blir det ett par lager lack, mest för att undvika stickor och kanske allra mest för möjligheten att torka av den lite damm ibland.

                               CIMG5078                    CIMG5080

Sen tog jag med mig sprayflaska ner i källarn och förberedde lite pyssel till imorgon som jag tänkte att jag och Emma skulle syssla med. Förhoppningsvis får ni se vad vi gjort för fint då!🙂

Kommentera

