Slut på bockandet

Nu får det vara bra för i år. Har gjort klart den sista mossbocken och även fast dom blir fina känns det riktigt bra att den äntligen är klar. Bättre sent än aldrig kanske man ska säga. Hoppas bara att mottagaren inte tröttnat på att vänta, den kommer ju i alla fall innan jul. Innan slutet på bocken så började det krisa lite i mosslagret så det fick bli blandade sorter och blandad kvalitet på mossan men jag tycker i alla fall att den blev fin även den här. Nu vet man då vad man ska göra nästa vinter…

Har även hunnit med att slå in julklapparna, alla utom en. Känns bra att slippa sitta med det imorgon kväll för en gångs skull. Bara ett som jag ansträngde mig lite med, dom andra är upprinvningsvänliga och gjorda med väldigt billigt papper. Ska strax ta tag i det sista paketet innan jag sätter igång och tillverkar äggkoppar som jag tänkte använda på julafton. Hittade en modell man gör av papper men nu hittar jag inte igen bloggen där den var så jag kan tyvärr inte länka dit. Väldigt enkla, något som jag gillar. Borde nog sy klart Emmas rosa hund också, men jag kände inte riktigt för det. Hon får helt enkelt vänta lite.

CIMG5223 CIMG5224 CIMG5225

2 thoughts on “Slut på bockandet

  1. De var fantastiskt fina dina bockar. Gav mig på projektet att göra en med granris och den blev okej men lite väl mager…hihi. Hoppas ni får en fin Jul!
    /Hanna

Kommentera

