Vit jul

När jag bestämde mig för att skapa den här bloggen så kom jag överens med mig själv att låta bli att vara för personlig i den. Att låta den handla om mitt pysslande inget annat, men ikväll kan jag inte låta bli att bli just lite mer personlig. Satt tidigare ikväll och tittade på min förväntansfulla dotter. Såg hennes ögon glittra ikapp med julgranen och kunde riktigt känna luften vibrera av skräckblandad förtjusning inför morgondagen. När jag satt där och tittade på henne så tänkte jag på alla dessa barn som inte känner det hon gör. De som inget hellre skulle vilja än att julafton var över och helst skulle vilja slippa alltihopa. De vars föräldrar eller andra vuxna i närheten inte kan hantera spriten, drogerna eller vad det nu än må vara. Får ont i hjärtat av att tänka på hur stor deras besvikelse kommer vara. Dessa barn har säkert många dåliga dagar varje år och det är naturligtvis lika illa varje dag men just så här till jul känns det lite extra. Än vad den egentliga anledningen till varför vi firar jul må vara så är julen i mina ögon barnens högtid. Därför lider jag lite extra med dem den här tiden på året. Önskar att jag kunde ta dom alla i famnen och bara ge dem kärlek och värme. När jag väl är inne på ämnet så måste jag ju även hylla julens hjältar. Ambulanspersonal, brandmän, poliser och socialtjänsten. Hatten av för alla er, för att ni orkar och för att ni kan ge några av dessa barn en sorts trygghet mitt i allt elände. Ni är grymma!

sdfsdafasd

Till sist vill jag bara önska er en riktigt God Jul och jag hoppas verkligen att ni får några underbara dagar tillsammans med era familjer, nära och kära. Gå nu och tala om för någon hur mycket han/hon betyder för dig eller pussa på dina underbara snorungar lite extra!

Kommentera

