Jävla symaskin

Emmas  nya Barbiedocka behövde akut en ny klänning imorse, för alla vet ju att man kan inte gå på bal i ridkläder. Nå, tänkte jag, dum som jag är, det är ju en enkel match då hon inte har så höga krav på sömnadens kvalitet. Så länge det är nåt rosa med så är det sagolikt vackert.. Klippte till en klänning, sydde ett par sömmar och allt gick som smort. En stund. Sen började maskinen krångla och den fortsatte krångla och krångla. Tillslut hade jag så gott som skruvat isär hela eländet utan att för den skull få till trasslandet. I ilska drar jag ut tråden ur maskinen och inser då att problemet hela tiden varit att jag trätt den fel. En och en halv timme som användes väl.. Suck. Men den är i alla fall fri från ludd och damm nu. Inget ont som inte har något gott med sig eller hur det nu var det där. En klänning blev det efter många om och men, alldeles för förskräcklig för att visa upp, men Barbie hade den och gick på bal. Hon är bussig den där Barbie.

Förutom missödet med symaskinen så har helgen varit precis så där julig som den ska vara. God mat, goda vänner och ett skönt avslappnat lugn. Tomten kom och delade ut högen med paket och barnen var lyckliga och glada. Precis som det ska vara. Fick mig ett par tjocksockar stickade av min faster. Önskar att jag hade dom där stickanlagen, men jag tröttnar alltid efter första är klar så blir det inget mer sen.
Sydde klart Emmas lilla rosa hund också. Eller kanske är ofint att kalla skapelsen för hund, rymdvarelse är nog ett bättre ord. Men återigen, flickan blev glad och det är allt som krävs. Nu har jag påbörjat fönsterdekorationen som jag tänkte sätta upp i Emmas rum nu när julen ska städas bort men vad det blir avslöjar jag när den är klar. Fick även en liten tanke om att göra om gaveln till min säng, kan ju vara bra att ha något litet projekt, eftersom jag knappt har några alls.. Förresten, är det någon som testat Paperoni? Tycker det verkar så kul, Emma fick det i julklapp men jag misstänker skarpt att det kommer bli hennes mamma som leker med det…

CIMG5244CIMG5237                CIMG5240 CIMG5239

One thought on “Jävla symaskin

  1. Men va många härliga inlägg jag missat. Hunden Emma fick var ju fantastiskt fin. Med halsband och allt!🙂 Ja, symaskiner kan allt göra en gråhårig i förtid.
    God fortsättning tjejen!
    Stor kram

Kommentera

