Snöugglor

Idag blev snöugglan som jag nämnde tidigare klar. Den var ett helvete att sy, luddet bara trasslar in sig och den nyligt rengjorda maskinen är återigen i stort behov av dammtorkning. Tur för uggly att han blev fin, så pass att jag kan tänka mig att sy en till.🙂 Klipper och klipper annars ugglorna som är beställda, så förhoppningsvis kommer ni att få se en hög med nysydda snyggningar snart. Har också börjat spåna på andra djur, det är kul att hitta på lite så hjärnan får jobba lite också.

CIMG5276

Får rätt ofta frågan hur jag hinner sitta och pyssla så mycket och hela tiden.. Och det är ju så här att pysslandet är ju något som både jag och Emma tycker är roligt och gärna gör tillsammans. Det är inte så att jag stänger in mig i ett rum och grejar för mig själv utan vi grejar ofta på golvet i vardagsrummet med tv:n på utan att vi tittar. Runt oss blir det fort kaos men vi är så inne i pysselbubblan att det struntar vi i. Tills någon av oss snubblar på någon grej och vi inser att det är dags att tokröja. Sen finns det faktiskt en anledning till. Alla ni som läser vet kanske inte att jag har narkolepsi, men så  är det. Kort kan man säga att narkolepsi gör att man kan somna när som, var som. Och skulle jag sitta i soffan och göra ingenting så skulle jag somna på några sekunder. Så grejandet hjälper mig att hålla mig vaken. Nog om det, nu blev det så där personligt igen. Så nu hoppar vi snabbt till en annan fråga jag fick.. Och som jag får skämmas över svaret. Frågan var om jag inte kunde fota vår gran, eftersom vi gjort allt till den själva. Nu blev det ju inte riktigt så. Men några smågrejer hann vi med att göra till Barre. Nästa år kanske.

CIMG5278   CIMG5279

Kommentera

