Nyakrukor.nu

Jag vet inte hur ni är men när jag städar bort julen så får jag ett väldigt stort behov av att ha något nytt att sätta fram. I alla fall lampor och krukor. Eftersom jag bor ute i urskogen och är en urfattig pyssling så vad ska man göra annat än göra sina egna nya krukor??  För en tid sen fick jag en hel låda med krukor av en god vän, några av dom har blivit använda till olika tidigare projekt men fortfarande finns det gobitar kvar att hämta upp ur källaren. Ikväll tog jag upp två stycken som ska få äran att pryda ena fönstret i köket. Det fönstret vetter ut mot åkern och skogen så jag brukar skippa att ha gardiner där, vill ju kunna se så mycket som möjligt av det vackra varje dag! Tidigare har jag haft rätt mycket grejer ståendes på den fönsterbrädan men tänkte att denna gång ska jag dra ner lite på skrotet. Fick bli rätt enkla krukor i blått och vitt som resten av köket också går i. Det jag gjorde var helt enkelt som så att jag slaktade en picknickduk som ändå bara låg i en låda och limmade fast tyget på krukan. Tjipptjopp, så hade jag nya krukor i köket!

CIMG5339

Kommentera

