Lysande

Ikväll fick det bli andra köksfönstrets tur att få sig en makeover. Gardiner hade jag redan fått av mamma så dom låg bara och väntade på att få hängas upp. Inte helt olika dom gamla om jag ska vara helt ärlig, men fina i alla fall. Som snart allting annat här i huset så är dom naturligtvis köpta på second hand. Bra för miljön, bra för plånboken.🙂 Resten är också återvinning. Krukorna var tidigare turkosa, en fin färg men jag har hunnit tröttna på dom. Lite färg senare och dom blev som nya. Samma gäller lampfoten, en gammal träfärgad historia som faktiskt var rätt tråkig. Lite färg senare och den blev som ny. Lampskärmen sydde jag lite snabbt av en tröja jag fått av mamma som hon haft i kanske hundra år. Har länge varit sugen på en stickad lampskärm men dom är ju allt annat än gratis så jag gjorde som vanligt och tänkte att en sån kan jag göra själv. Och ikväll slog jag till. Sydde fast tyget på en skräm från loppis som jag tidigare strippat ner och använt till en annan lampa. Nu fick den alltså bo i en ny omgivning och den verkar trivas mycket bra.

CIMG5348 CIMG5344

Kommentera

