Tapetlimmets lovsång

Tapetlim, vad vore väl denna värld utan tapetlim? Finns inget som är roligare att kladda med. Möjligheterna är obegränsade om man bara har lite papper och tapetlim. Mjukt, lent och framförallt väldigt kladdigt. Underbart! Skulle kunna sitta och kladda med det hela dagen om jag fick. Och hade tid förstås. Har lekt lite med tapetrester och naturligtvis lim idag. Tiggde till min några skokartonger att använda till förvaring men dom er ju så vansinnigt tråkig ut. Därför limmade jag på lite tapet och vips så blev dom superfina! Emma fick en lila att använda till sina Polly Pocket och själv gjorde jag mig en vit. Tycker den vita tapeten är grymt snygg och skulle jag tröttna på att ha smågrejer i den så är det bara att ta ett sidenband runt den och vips så har man en tjusig present.
Emma fick dessutom en burk till. Hon behövde någonstans att spara sina pärlor, att en plastpåse inte är det bästa har vi lärt oss den hårda vägen.. Nya kläder till en pepparkaksburk och saken var biff!

CIMG5350 CIMG5352 CIMG5355

Kommentera

