Min tur

Jaha, så var det då dags för mitt fönster. Mitt och mitt men det som är i mitt sovrum. Gillar vita tunna gardiner så när jag fyndade ett par för lite och ingenting på någon second hand kunde jag inte låta bli. Sen när jag kom hem märkte jag att det inte bara var två utan fyra längder, ibland får man trevliga överraskningar. Två fick alltså hamna i sovrumsfönstret och dom andra två har jag inte riktigt bestämt var dom ska få ta vägen än. Förmodligen i vardagsrummet. Eller i linnekistan. (Har inget skåp än, men det kommer.🙂 ) För att det inte skulle bli alltför vitt och stramt så tog jag in lite vår genom att måla några gamla krukor och två skadade betongfigurer limegröna. Dessutom fick lampan jag köpte på jobbet lite vit och limegrön färg. Blev rätt nöjd, men nu måste jag ta tag i sänggaveln då det blev lite väl mycket vitt fladder.

CIMG5416 CIMG5419 CIMG5422

För att bringa mer ordning i sovrummet som även fungerar som förråd för alla mina pysselgrejer hann jag även med att göra mig två nya förvaringslådor. Kartongerna är skokartonger även denna gång och dom är först målade med en ljusgrön färg och sen tapetserade med bilder jag klippt ut ur en gammal bok. När dom torkat ordentligt ska dom få ett lager med lack så då borde dom ju dessutom hålla ett tag. Nu måste jag bara in till stan och tigga till mig fler kartonger, finns mycket att förvara.

CIMG5423 CIMG5432

Slutligen vill jag bara visa er hur tjusig middag min dotter ville ha idag. Fatet jag gjorde igår verkar ha gott hem och nog ser det roligare ut att äta sallad när den serveras så här istället för som en sörja i en trasig plastskål??

CIMG5412

2 thoughts on “Min tur

Kommentera

