5000 pärlor är 5000 för många

Det är inte många dagar sen jag satt här och skröt över den nya fina lådan för pärlor. Där skulle dom ligga och vara i tryggt förvar. Jag skulle slippa trampa på elaka småttingar när jag vaknade och livet skulle helt enkelt bli lite enklare och mycket trevligare. Idag hade någon (läs jag) lämnat en liten ask med små minipärlor framme på skrivbordet i sovrummet. Lite senare har någon (läs Emma eller kattskrället nån av dom) lyckats riva omkull denna ask. En liten ask med si sådär 5000 små minipärlor, krasch ner i golvet. Resultatet är att jag har pärlor överallt men framför allt runt sängen. Trots sop och dammsug är dom över allt. Dom kilar sig fast i springorna i golvet (fördelen med att ha ett gammalt hus.. not! ) bakom stolsben och under dammtussar. När man sen går i detta så gör det antingen jävulskt ont, hur nu något så litet kan göra det, eller också så följer dom med under fötterna och hamnar någon annanstans. Och då gör det ont när man går där sen istället. Men det som ändå känns allra bäst är att dom kommer hamna även i sängen och jag kommer bli fullständigt vansinnig över att dom irriterar överallt, finns det något värre än när det är skräpigt i sängen? Fördelen med detta… Ja, vad sjutton skulle det nu kunna vara?

CIMG5469

Kommentera

