Goda vänner

Hela kvällen, hela jädra kvällen har jag suttit och ritat ugglor. Minst tusen känns det som. Och allt för att sitta här nu denna sena timme utan resultat. Ritat ugglor, klippt, sytt ett prov bara för att förstå att det inte fungerade. Kastat bort och börjat om. Jag har bilden klar över hur den ska se ut, så helt utan resultat är jag väl inte, men att lyckas överför en teckning till symönster som faktiskt liknar något verkar vara stört omöjligt. Så, finns det någon grym mönsterskapare där ute får ni gärna dela med er av era allra bästa tips. Vill så gärna få till den här, så kom igen, hur tusan gör man?? Har ju tidigare gjort några mönster men då har det varit lite mer fristil och jag har inte haft bilden av den klara grejen lika tydlig. Då var det enklare.🙂

Nå, nu är det gnällt färdigt om papper och tyg och kommunikationen mellan dem, har faktiskt hänt bra saker i dag också. Träffade den där fina vännen som skulle få grejen jag höll på med. Är så underbart med sånna vänner som man känner sig lika nära även om man inte längre ses så ofta. När man väl ses är det som att det var igår och frågar man mig så är det inget annat än äkta när det är så.
Hon såg glad ut för presenten och är hon glad, så är jag glad.🙂

CIMG5614

Facebook må vara vad det nu må vara, men ibland kan man få bra information där också. Jag fick veta att Hulda ville ha en sån här så plötsligt var det enkelt att veta vad jag skulle göra. När jag skulle börja med den så hade jag inte ett vettigt papper i hela huset så jag svor en stund men sen kom jag på att jag hade en rulle tapet som hon nog skulle gilla. Sagt och gjort, fram med pennorna och börja leka. Efter lite mer svärande och lite mer lekande så blev den till sist klar.

Kommentera

