Sandpappersabstinens

Det blev inget bloggande igår och nu känns det som att det var hundra år sen sist jag skrev här. Märkligt hur fort man vänjer sig eller kanske blir lite beroende av det här. Att jag är beroende av mitt pysslande är ju som ingen nyhet, men att jag var så pass beroende av att slipa saker att jag måste göra det såväl hemma som på jobbet visste jag inte. På jobbet slipar jag på några bokstäver som förhoppningsvis hamnar i någons hylla och hemma slipar jag på vardagsrumsbordet. Kanske inte för att jag var så tvungen, eller jo, det var inte nå vidare, men det är ju så kul att gör om sina möbler! Så bordet blir turkost nertill och skivan blir svartbrun. Egentligen hade jag inte tänkt mig ett turkost underrede men min älskade dotter fällde en kommentar som gjorde så att jag var tvungen. Hon talade nämligen om för mig hur tråkig jag var som bara hade svarta eller vita möbler. Och man kan ju inte ge fyraåringen rätt. Bara att måla och se glad ut.🙂 Kan nog bli kul att få lite färg i vardagsrummet, då somnar man kanske inte lika lätt framför tv:n. Tv-bänken ska bytas ut. Jag har betsat en gammal trälåda som jag hittat och satt hjul på den, så nu ska jag bara få tummen ur och hiva ut den gamla.
Eftersom det är lite löjligt att bara göra en sak i taget så håller jag även på att göra några fler små hus, göra gjutformar och sy ett par kuddar. Och som om det inte vore nog hittade jag en så rolig bok på loppis att jag nu bara sitter och studsar och väntar på sommaren så att jag får börja härja där ute.

Måste ju passa på att påminna er om tävlingen jag har på gång.. Missa inte den, ni kan vinna nästan vad som helst.🙂

CIMG5647 CIMG5648 CIMG5649 CIMG5650

Kommentera

