Pysselgudens förbannelse

Oftast så ser jag mitt pysslande som en typ av välsignelse, någon som skänker mig glädje och välbefinnande. Observera oftast. Idag ser jag det som en förbannelse och något som ger mig huvudvärk och extremt kladdiga fingrar. Oftast ser jag mitt letande efter billiga grejer som en välsignelse, något som gör så att jag faktiskt har råd att göra de pyssel jag vill. Observera oftast. Idag ser jag mitt letande efter billiga grejer som en förbannelse och något som enbart kan betraktas som extremt dumt. Idag avskyr jag att jag ofta tänker, ja men en sån kan man väl göra själv? Jag förbannar att jag ens kom på att det finns något som heter pyssel. Som ni kanske vid det här laget har förstått så går det inte så bra ikväll. Inget är så lätt som man kan tro och inte ens en liten gnutta glädje finns. Allt är bara mörkt, kletigt och så stack jag mig på billig ståltråd så dessutom blöder jag , från fingret. Förmodligen så kommer blodet åka ner i datorn eftersom det förmodligen kommer blöda igenom plåster (som var billigt) och därmed kommer datorn att krascha och allt som finns sparat här försvinner ut i cyberrymden. Förmodligen är det bäst att jag går och lägger mig innan taket ramlar ner eller något annat lika troligt.

Anledningen till allt elände heter lampskärm. Bara för att jag inte ville ha en enda skärm jag såg på loppis idag så var jag såklart tvungen att göra min egen. Så nu sitter jag här, trött, blödande och omgiven av gamla mattrasor, lim som bara kletar och billig ståltråd. Jag hoppas innerligt att ni kommer att få se en förtjusande skärm som får en att tappa andan, men jag betvivlar det starkt. Förmodligen kommer ni få se en soppåse modell större och ett kvitto från närmsta järnaffär på ståltråd som inte går av när man tittar på den.

CIMG5722

Kommentera

