Två små hål i handen

Pysslandet på nedre planet fick ikväll vänta till förmån för en mängd oavslutade projekt som ligger och väntar. Ja, dom ligger fortfarande och väntar eftersom jag inte gjort klart dom. Inte heller har jag gjort något ikväll för att snygga till mitt kök. Inget utöver det vanliga, det blev inte som jag tänkte mig. Men den här gången kan jag inte skylla på slösurfande eller tupplurar med symaskinen som kudde utan ikväll heter ursäkten ett litet hål i handen. Min lilla katt bet mig idag efter att jag snubblat på henne eller mattan för att sen landa på henne och trycka ner henne i golvet med handen. Så, kanske kan jag förstå att hon blev lite småsur och tyckte att det var okej att hugga för att få mig att släppa. Kan säga att det funkade. Brydde mig inte så mycket om de två små sår som blev utan tvättade bara händerna och lät livet fortsätta. Nu ikväll så har eländet börjat svullna och gör ont utav sjutton. Så,jag ringde sjukvårdsrådgivningen och det var bara att ge sig iväg på akuten. Väl där gick det snabbt och jag fick inte mindre än TRE läkare. Tydligen är inte kattbett vanliga här när dom måste kalla in så stor styrka.. Efter att dom konstaterat att jag inte behöver skära av mig armen fick jag en stelkrampsspruta och antibiotika och så fara hem. Bästa var dock att läkaren frågade om det var mer än tio år sen jag gick ut grundskolan, bara för att kolla om vaccinet fortfarande var aktuellt. Undrar om han hade fel på synen eller om han var ironisk?🙂 Så nu sitter jag här, handikappad med värk. Stackars mig. Tur var i alla fall att jag hann göra klart leksaksfikat jag lovat Emma att ta med till dagis innan bacillerna i handen började göra sitt bästa för att ställa till det.

CIMG5745  CIMG5746 CIMG5744

2 thoughts on “Två små hål i handen

Kommentera

