Tillfälligt avbrott

Jag älskar verkligen att bo här i mitt hus i skogen och allt runt omkring det. Här får jag kraft och energi och kan samla tankarna. Jag skulle aldrig vilja bo i stan igen. Bävar för att det ska hända något som inte ger mig något annat val än att flytta. Det enda som är lite besvärligt är när det blir strömavbrott. För jag är gode bortskämd och skulle inte vilja vara utan bekvämligheter som ström och vatten, så mycket lantlolla är jag inte. Men egen brunn har jag i alla fall. På gott och ont. Nu när strömmen är borta inser man hur ofantligt beroende man faktiskt är av den. Man är helt enkelt så van vid vissa saker att man tar dem för givna. Dessutom blir det helt galet mörkt när strömmen far. Det blir det ju i stan också men på något vis är det ännu mörkare här. Tur att det är fullmåne ikväll och rätt klart på himlen, det lyser upp mer än man tror. Och tur att det är snö, annars skulle det vara riktigt mörkt. Så nu sitter jag här, med batteriet i internetgrejen och datorn snart slut. Vad ska jag hitta på då? För även pysslandet blir väldigt lidande av att vara utan ström. Framför allt så ser jag ju knappt vad jag gör. Stearinljus är ju mysigt, men ger inte mycket till ljus och stallyktan som går på fotogen vet jag inte var den är. Typiskt. Värst av allt är nog ändå att vara utan vatten. Egen brunn, egen pump. Ingen ström, inget vatten. Nog är det tur ändå att flickan min är på kollo, annars hade det inte bara varit besvärligt med strömavbrott utan en katastrof. Ingen ström, inget Bolibompa.
Vad ska man nu roa sig med? Hade en plan men den följde med strömmen.🙂

CIMG5751 CIMG5753 CIMG5750

Kommentera

