Träsmak i munnen

Tårtan som presenterades igår skulle idag sättas ihop och finjusteras till perfektion. Blev det så undrar man ju då och svaret är lika enkelt som självklart. Nej. Jag är tydligen inte så bra på att snickra ihop grejer som jag trodde. Eller så tänker jag inte efter nog före. Gör först tänk sen verkar ha varit ledordet när det gäller den här tårtan. Först kämpade jag på jobbet för att få bitarna att passa på pinnarna och göra det enkelt att plocka en bit och sen sätta tillbaka den. Efter sjukt många om och men så fungerade det äntligen och jag tog hem den för att sätta färg på den och ge den lite liv. Det jag glömde ta med i beräkningen var att färglagren gör bitarna större. Och även borrhålen. Inte mycket det är sant, men tydligen mycket nog för att det inte längre skulle passa lika bra. Bitarna gick få på plattan med våld men fastnade sen på pinnen som blivit alldeles för stor. Jippi. Helt obrukbar om jag inte gör något åt eländet. Så, det är väl bara fram med sandpapperet och putsa på. Igen. Om man nu bortser från att en så pass enkel leksak tagit så lång tid att göra så är jag nöjd med resultatet och har även fått den godkänd av Emma. Fick mig ett gott skratt när hon sa; ” -Mamma, nog är det rätt kul och lite klurig. Men den vore ännu roligare om man kunde ta loss tårtbitarna igen efter att man satt fast dom. ” Hon har rätt igen, sötungen.

   CIMG5778               CIMG5777             CIMG5786

Något som dock livat upp min dag var när jag hämtade posten och hittade ett underbart mönster jag köpt. Fantastiska djur.🙂 Ska bara se till att få allt avslutat först sen ska jag nog göra en lila.🙂 Ska bara (jag o Alfons.. ) se om smstummen jag skaffat mig läker ihop eller om gamla smsmuskler går få liv i igen..🙂

CIMG5793

Kommentera

