Vår i rabatten

Ett litet tag inbillade jag mig att våren var på väg. Det droppade från taket och gräset tittade fram vid husknuten men så kom eländet tillbaka. Snön vräkte ner och nog kändes det lite jobbigt. Nog för att det är fint ute nu också, men när man väl fått vårkänslor i kroppen känns det tungt med mer snö. Så jag fick helt enkelt använda mig av dessa pirriga känslor och göra något inne istället. Hade så tur att jag fick göra vad jag ville på jobbet så då sågade jag till några blommor som jag sen tog hem och målade i glada färger. Tror nog att det får bli ett gäng till lekstugan, hade varit fint med en blomlåda utanför fönstret. Förutom att översätta vårkänslorna i färg så måste jag rikta ett stort tack till de som bestämmer vad som visas på tv.. Melodifestivalen på en kanal och annan skit på resten. Bra jobbat! Eller inte. Men, tack i alla fall, för nu börjar hända grejer i köket.🙂

 CIMG5856 CIMG5852 CIMG5855

Kommentera

