Vem gillar inte en kladdig överraskning?

Wihii, jag har fått kladda ikväll. Och som vanligt sitter jag där med mitt fåniga lyckliga lilla leende och pillrar på med lim vatten och papper. Kul, kuli, kulast! Idag blev det bara några små fågelägg men jag fick i alla fall lära mig att trälim och hushållspapper är MYCKET enklare att använda sig av det gamla hederliga tapetlimmet och tidningspapperet. Äggen ska användas till ett projekt jag håller på och gör till någon. Att jag skriver någon beror mest på att jag faktiskt inte har en aning om vem som ska få det färdiga pysslet. Jag är med i en mönstergrupp på Facebook och där var det någon som kläckte den lysande idéen att vi borde byta med varandra. Alla gör i gruppen gör något och skickar det till någon annan. Det är lite spännande att göra till någon helt okänd som man inte vet mer om än vilken färg dom gillar. Skulle ju vara trist om hon avskyr det jag gjort och det hamnar i soptunnan på direkten. Väldigt roligt och spännande att se vad som dimper ner i min brevlåda, trevliga överraskningar gillar vi!🙂

Som ni sett tidigare har det varit lite lätt rörigt här hemma ett tag nu. Köket, hallen och Emmas rum är väl hyfsade nu. Det går att röra sig där inne i alla fall. Problemet är nu att kaoset förflyttat sig en trappa upp. Nu är det vardagsrummet och mitt rum som skriker av oordning och elände. Som tur är har jag ju hela helgen på mig.

CIMG5873

I brist på pysselbilder så delar jag istället med mig av den här söta bilden, det är Emma och en av pappas hundars valpar.

 

Kommentera

