Naiv, lättlurad och dum

Det borde ju inte komma som en överraskning direkt då det knappast är första gången det händer och om livet ska fortsätta så här, är det väl inte sista heller. Ändå kan jag inte låta bli att bli så besviken. Allt verkade ju vara så bra. Äntligen hade även jag hittat rätt. Men så plötsligt och helt oväntat så vände det till att vara, ingenting. Den här gången byggdes förväntningar och förhoppningar upp till max och det är nog därför fallet känns så brutalt. Krasch, så är man här igen. Hur sjutton bär man sig åt? Har jag för höga förväntningar? Hur kan det komma sig att andra verkar hitta just rätt men jag får käftsmäll på käftsmäll? Kanske är det så att man måste nöja sig med mindre än vad jag tror, kanske är det så att inte alla hittar just det dom söker. Det värsta är att känslan man får i kroppen. Man känner sig dum, lättlurad och naiv. Hur kunde man inbilla sig att den här gången var annorlunda? Jag är inte arg, faktiskt vore det rätt skönt att få bli arg istället för att vara besviken. Besvikelse suger.

Och det gör visst även det senast inhandlade paketet tuschpennor.

EDIT: Då detta inlägg väckt vissa funderingar hos vänner och bekanta så är det nog på sin plats att jag förklarar lite.. Det jag syftar på är alltså tuschpennor. Inget annat. Har inget annat i mitt liv som skulle kunna väcka lika starka känslor som ännu ett paket med tuschpennor som slutar fungerar 5 minuter efter man kommit hem från affärn..🙂

2 thoughts on “Naiv, lättlurad och dum

  1. Herreggud man läser och läser och det hugger i hjärtat och jag tänker på dig och fäller en tår sen är man lurad.. Tur är då det🙂
    För jag hoppas det bara är nå himla pennor det handlar om på riktigt!?

    • Haha förlåt.. Verkar ha väckt många reaktioner.🙂 Tack för tåren och förlåt för hjärthugget. Det är bara nå himla pennor det handlar om på riktigt.

Kommentera

