Glad Påsk

Så här på långfredagen sitter jag ensam hemma och petar på med lite av varje. Hemliga projektet såklart men eftersom det är påsk och äggens högtid så har det ju så klart även blivit lite äggande pyssel. När man är 4 år och en prinsessa så måste man ju så klart få ett påskägg som passar. Snål som jag är så gick jag inte och köpte ett nytt ägg för det. Nä, jag tog det gamla från förra året och pimpade det lite. Och vips så hade vi ett ägg som jag tror kommer gå hem. Nu är det bara att vänta på att tuppen värper, för ni vet väl att tuppar värper på påsk? Vi som har lyxen att ha en tupp eller flera hemma får inget besök av påskharen utan vi får vacker gå ut i hönshuset och leta påskägg bland hönsskit, fjädrar och ett evigt kuckelikuande. Det är charmen med att bo på landet.🙂

CIMG5942 CIMG5946

Kommentera

