Fem år.. Och sätter mamma på plats.

Ibland får kidsen in en riktigt femetta och verkligen bevisar vilken hycklare man är. Emma fick in en sån på mig idag. Och Emma, jag lovar, jag ska sluta gnälla på dina halvfärdiga teckningar och projekt som väntar.. Jag är verkligen inte bättre själv. Alla som någon gång har ritat med en fem-åring vet att ibland så färgläggs bara en sko eller så ritar man bara ett par streck så gör man nåt annat. Och ska så klart göra klart sen. Det gjorde min dotter idag. Och jag sa åt henne att göra en sak i taget och att hon inte fick ta ett nytt papper innan det andra var klart. Då gick hon runt i vår pysselhörna en stund och sa sen: -”Du har 1000 saker som du jobbar med och jag får inte ens ha två?” Skamset fick jag erkänna att hon har alldeles rätt och bad om ursäkt. Sen gjorde vi i ordning en låda till henne där hon kan lägga alla sina teckningar som hon inte gjort färdigt sen fick jag en kram och hon sa att hon älskar mig. Det gjorde min dag.🙂

One thought on “Fem år.. Och sätter mamma på plats.

  1. Ja, av barn kan man minsann få höra ett par sanningens ord!🙂 Det här sanningsserumet de käkar till frukost och denna rättvisepatos de besitter naturligt, är inte fullt ut lika vanligt i vuxenvärlden.

Kommentera

